fredag den 23. januar 2015

Cykler - med søm og tråd




Min søde kollega har lavet cykler med min klasse i håndarbejde - cykler med søm og tråd, og jeg er vild med dem! Jeg kunne godt tænke mig at lave et lignende projekt en gang. :-)
Først skulle børnene tegne en cykel op på et stykke papir, der var samme størrelse som den træplade, der var lavet i sløjd, som de skulle slå sømmene i.
De fik udlevet billeder af forskellige cykler og måtte selv vælge, hvilken cykel, de havde lyst til at give sig i kast med.
Fra væltepeter til racercykler!


Tegningen lagde de ovenpå træpladen, og slog søm i de vigtigste steder på tegningen.


Så viklede de sytråd i valgfri farver fra søm til søm, til de havde været hele vejen rundt. Til sidst blev papiret færdig, og cyklerne udstillet i fællesområdet, så vi alle kunne nyde synet.

Jeg nød det i hvert fald! ;-)












Ingen kommentarer:

Send en kommentar